La llum del sincrotró la produeixen els electrons que circulen i s'emet tangencialment per la corba que segueixen. En el cas dels imants corbadors, la llum és tangencial en l'arc definit pels electrons, mentre que en els dispositius d'inserció s'emet al llarg de l'eix d'oscil·lació.

En els dos casos, la cambra de buit, en la qual hi ha els electrons, té una obertura que permet l'extracció de la llum. L'obertura està unida a un tub de buit recte que acobla l'accelerador amb la línia de llum.

El tub de buit es diu obturador de línia (front end) perquè està situat al final de l'accelerador i arriba fins a la part frontal de la cabina de la línia de llum. L'obturador de línia comença a la cambra de buit de l'accelerador i acaba just després de passar la paret del túnel del búnquer a través d'una finestra especial.

Al llarg d'aquest tub de buit hi ha alguns equips específics que condicionen el feix de llum: les màscares, les escletxes i l'obturador de fotons.

  • MÀSCARES: en funció de l'aplicació de la llum generada pel sincrotró, de vegades no s'utilitza tot el ventilador emergent. En aquests casos, s'usa una màscara fixa per detectar la part de la llum que mai s'utilitzarà dins de la cabina. Les màscares es col·loquen en el capçal frontal perquè la projecció de raigs X produeix una petita radiació que és millor mantenir a l'interior del túnel.
  • ESCLETXES: depenent de les mostres de cada experiment es necessita regular la intensitat del feix de llum amb escletxes mòbils especials, que absorbeixen una gran quantitat de calor i conserven la posició i la configuració.
  • OBTURADOR DE FOTONS: serveix per controlar l'obertura i el tancament de la il·luminació de la mostra.

A més dels elements òptics, el capçal frontal també s'utilitza per a la instal·lació de dos sistemes de seguretat importants:

  • OBTURADOR DE RADIACIÓ: està connectat a la cabina experimental a través d'un sistema d'enclavament dissenyat per evitar l'exposició de radiació a qualsevol usuari a les cabines. Els usuaris només poden entrar i treballar a l'interior de les cabines quan aquest dispositiu obstrueix la llum.
  • UNITAT D'ACTIVACIÓ DE BUIT: està vinculada a una vàlvula de tancament ràpid per aïllar el buit a l'accelerador en el cas que es trenqui a la cabina experimental. Aquesta situació pot succeir per un mal funcionament o modificacions dels elements experimentals.

Finalment, comentar que els capçals frontals també estan equipats amb un monitor de posició de feix de raigs X (XBPM) per mesurar la posició de la llum emesa i utilitzar aquesta informació en l'alineació de l'accelerador amb l'experiment que es dugui a terme.
 

Disseny de l'obturador de línia.