Sincrotró ALBA
Més de 280 alumnes de 1r i 2n d’ESO han participat en la segona edició de Ciència en Colors. El projecte ha constat d’un total de 20 tallers a 6 centres de Barcelona, Cerdanyola i Barberà del Vallès. Els alumnes han pogut conèixer algunes de les persones que treballen a l’ALBA i reflexionar sobre la importància de la diversitat en la ciència.
La segona edició de Ciència en Colors va tenir lloc durant el passat mes de febrer i va portar el Sincrotró ALBA a visitar 6 centres escolars de les poblacions de Cerdanyola del Vallès, Barberà del Vallès i Barcelona. Entre tots, més de 280 alumnes han participat en aquest projecte que consta de dos tallers presencials a l’aula dinamitzats per personal científic del Sincrotró ALBA i una educadora de la cooperativa Eduxarxa.
En ells, a més de donar a conèixer la diversitat de perfils i tasques necessàries per a fer funcionar una instal·lació científica com el Sincrotró ALBA, es duien a terme diverses dinàmiques per tal de reflexionar amb els joves sobre les desigualtats que viuen certes minories (dones, persones racialitzades, del col·lectiu LGTBIQ+, etc.). L'objectiu de Ciència en Colors és sensibilitzar l'alumnat sobre la importància de tenir una comunitat científica diversa.
Més enllà de fomentar vocacions científiques, amb aquest projecte de divulgació el Sincrotró ALBA ha volgut apropar la ciència a les aules des d'un punt de vista més social; fent èmfasi en la importància que tothom s'impliqui en la ciència, ja que ens afecta com a persones que formem part de la societat.
Ciència en Colors és un projecte del Sincrotró ALBA i compta amb el suport de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia, a través de la xarxa d'Unitats de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) i el projecte FCT-21-17088.