Més de 200 alumnes de la ESO han participat en aquesta primera edició de Ciència en Colors. El projecte ha constat d’un total de 20 tallers presencials a 6 centres públics de la ciutat de Barcelona. Donada la bona acollida de l’activitat, s’espera organitzar una segona edició per al proper curs 2022-23

Vols estar al dia? Subscriu-te al nostre newsletter. 1 E-mail cada 2 Mesos!

 

Imatges del tallers a l’aula de Ciència en Colors. / Crèdit: Sincrotró ALBA.

Cerdanyola del Vallès, 6 de Juny 2022

. A més de donar a conèixer la diversitat de perfils i tasques necessàries per fer funcionar una instal·lació científica com el Sincrotró ALBA, l’objectiu principal de Ciència en Colors és sensibilitzar l’alumnat sobre la importància de tenir una comunitat científica diversa.

Més enllà de fomentar vocacions científiques, amb aquest nou projecte de divulgació el sincrotró ALBA ha volgut apropar la ciència a les aules des d’un punt de vista més social. Fent èmfasi en la importància que tothom s’impliqui en la ciència, ja que ens afecta com a persones que formem part de la societat.

En aquesta primera edició de Ciència en Colors han participat més de 200 alumnes de 1r, 2n i 4t d’ESO de 6 centres públics de la ciutat de Barcelona.

Amb cadascun dels deu grups participants s’han portat a terme dos tallers presencials a l’aula dinamitzats per personal científic del Sincrotró ALBA i una educadora de la cooperativa Eduxarxa. Per tancar l’activitat, s’ha proposat als alumnes la creació d’un vídeo-manifest. L’objectiu és que puguin expressar la seva veu sobre el que han aprés als tallers, tot reivindicant allò que necessitem canviar i millorar a la comunitat científica i a la societat en general. Els vídeos creats pels alumnes estan disponibles al canal de YouTube d’ALBA:

Donada la bona acollida que ha tingut l’activitat, tan per part dels docents com de l’alumnat, s’espera organitzar una segona edició per al proper curs 2022-23.

Més informació del projecte

Ciència en Colors és un projecte del Sincrotró ALBA i compta amb el suport de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia, a través de la xarxa d'Unitats de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) i el projecte FCT-20-15798.